11 Feb 2013

"Photo Contest: Aku dan Dia by Blog Paly"

Assalamualaikum w.b.t

Actually dah berhari-hari set niat nak join this contest*ceh,siap set niat bagai.
Anyway,let's ceck it out

jom join..tekan sini

what makes me excited to join this kind of contest is that i could refresh the old memories,
and share it with the rest of you.Lagipun,orang cakap,sharing is caring :)
so,gambar yang dipertaruhkan ialah :

how i miss that..blazer :')

Mungkin ada yang akan cakap,
"kenapa blazer?"
 "Mahal sangat ke blazer tu?"
"oissh,hang dah habis barang ke syaza nak dijadikan barang kesayangan?"
Takpun....
"Heh,ni mesti nak menunjuk gambar dia yang bajet gempak je ni?"

Tapi hakikatnya,
Blazer tu la peneman setia selama ni. Blazer yang dah koyak sikit kat bahagian dalam tu la yang menyaksikan jatuh bangun saya dalam satu-satunya bidang yang saya minat dan agak berkebolehan. Pidato,bahas,syarahan agama.You name it,I have encountered them all. And yes,they are my passion all this while. Kalau dah rasa sesak,serabut sangat belajar,memang melalak kat ceropong untuk sampaikan pidato adalah terapi terbaik,believe me :)

Saya ingat lagi,every single time i sat and waited for my turn to deliver a speech,masa tu tangan akan sejuk,kadang-kadang minda jadi beku tiba-tiba. And you know,benda yang akan buat saya rasa selesa dan tenang balik selain Allah's words adalah bila saya masukkan tangan dalam poket blazer tu,and whisper to myself,"tenang-tenang. Everything is going to be okay" :')

Dan,saya dapat rasa yang bila saya pakai blazer tu,umi saya ada kat sisi. Or at least,semangat dia ada bersama saya. Sebab,blazer tu sebenarnya blazer umi. Blazer yang diturunkan kepada anak sulung dia ni.
haha. I shall try it on day in the future :)
so,now, faham tak bila saya cakap saya sayang blazer tu? :)


pen off,
syaza


it's okay to be a freak upon one's eyes...just don't be one upon ALLAH's

13 comments:

Paly said...

blazer pmbakar smgt :)

thx sudi join contest ni :)

spontaneous_gurlz said...

@paly
wekem..welkem :)

Nadia Johari said...

blazeer brg kesukaan..menrik tu..nice..

datang dari segmen yang same..done follow you..follow me back..good luck

http://miszrockers.blogspot.com/2013/02/photo-contest-aku-dan-dia-by-blog-paly.html

spontaneous_gurlz said...

@nadia
hohoho..done following u back!

Qimie Mohamad said...

Rajinnya dia join contest.. Kalau ada masa, lawat dan komen lah at blog nie ya..

http://www.pengembara-awan.my/

spontaneous_gurlz said...

@qimie
bukan setakat lawat,dah follow dah pon

Puteri Mama said...

gudluck dear :)

http://tomatobey.blogspot.com/2013/02/photo-contest-aku-dan-dia-by-blog-paly.html

leyha said...

good luck.. dah follow awak !!!

http://cikladybug.blogspot.com/2013/02/photo-contest-aku-dan-dia-by-blog-paly.html

spontaneous_gurlz said...

@lehya
done following u too :)

jujue lyana said...

wow . menarik !

deno said...

ola... deno datang dari segmen yg sama... ^^ JOM?

http://dayangdeno.blogspot.com/2013/02/photo-contest-aku-dan-dia-by-blog-paly.html

nur azzariah Mokhtar said...

azza dtg dr contest yg sama :) done follow

http://cikazzah95.blogspot.com/2013/02/photo-contest-aku-dan-dia-by-blog-paly.html

Halimaton Saadiah said...

singgah dari contest yang sama :) good luck.. :)

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...